TUFF
Troende Unga Framtida Förebilder

TUFF grundades 1998 efter brandkatastrofen i Göteborg. Tanken var att samla ungdomarna på ett ställe där man kunde prata och bearbeta sorgen tillsammans. Killarna som startade föreningen hade fyra olika nationaliteter med en gemensam sak ,islam, och fick idén att bjuda in olika kunniga föreläsare som kunde tala om ämnet. Idag består styrelsen och medlemarna av både killar och tjejer från världens alla hörn.

Naturligtvis är föreningen för alla människor med olika etniska och religiösa bakgrunder. Målet med föreningen är att förstärka muslimska ungdomars situation i samhället samt öka förståelsen om islam till icke-muslimer för att kunna medverka till förenandet av dessa ungdomsgrupper. På så sätt främjar vi integrationen som håller på att träda fram i samhället. Vår förening arbetar emot våld, droger, alkohol och hedersrelaterat våld, detta arbetar vi emot genom våra föreläsningar,temadagar och öppet hus.

Föreningen har lyckas att föra samman många muslimska, men även icke-muslimska, ungdomar från olika delar av Göteborg, som visar ett stort intresse av de aktiviteter och föredrag som anordnas av föreningen. Det har medfört till att vi har blivit ett permanent centrum och samlingsplats för ungdomar, där de kan få kunskap och trygghet.

Bilder på föreningslokalen

Besöksadress Göteborg:
Generalsgatan 2a 3tr

LördagsLektion

Föreläsare: Olika gästföreläsare

Ämne: Olika intressanta ämnen

Datum: varje lördag

Tid: 18:00

Plats: Tuffs lokal, ovanför gamla Bellevue mosken.

Quran skola

Aktivitet: mer info kommer snart

Plats:

Datum: